Sdílené pracovní místo v dílně – jak je řešit?

Sdílené pracovní místo v dílně – jak je řešit?

Potřebujete, aby se u jednoho pracovního stolu střídalo více zaměstnanců? Pečlivě promyslete, jak vyřešit ukládání věcí, ať už jde o společné nářadí či osobních věci, a nastavte jasná pravidla organizace. Jak by ideálně mělo takové místo v dílně vypadat?

Sdílené pracoviště, nebo-li "shared workspace", je dnes standardem nejen v kancelářských profesích, ale i v průmyslových výrobních firmách. V každém oboru funguje maličko jinak, ale princip je stejný – zaměstnanci se pravidelně střídají na jedné pracovní pozici (u jednoho stolu) v rámci různých směn. Řešení zcela logické a praktické, ale má svá specifika. Organizace takového sdíleného pracoviště v dílně vyžaduje ve většině případů řešení na míru, tak aby byla zajištěna bezpečnost a pohodlí zaměstnanců. 

Sdílené pracovní místo v dílně – samostatně uzamykatelné zásuvkové skříně POLAK CZ

Specifika sdílených pracovišť v dílně

V dílnách je potřeba řešit vše prakticky, hlavně v případě, kdy se bavíme o uložení (ne vždy levného) nářadí a osobních věcí zaměstnanců. Nejčastější otázkou je tedy – jak vyřešit přístup zaměstnancům ke skříňkám? Jsou dvě možnosti. Buď si mohou skříň sdílet, nebo mít každý svou. V praxi se ukazuje, že většina zaměstnavatelů preferuje, aby měl každý zaměstnanec vlastní zásuvkovou skříň, ačkoliv sdílí jeden pracovní stůl/ponk.

Jak tedy ale sdílené pracoviště v dílně vyřešit?

Klasická zásuvková skříň má výšku 840 mm (8 jednotlivých zásuvek) a není možné, aby se o jednu skříň dělili dva zaměstnanci. Proč? Tyto skříně jsou koncipované tak, že jeden klíč odemkne všechny zásuvky. Není možné si určit, že tři horní odemkne Pepa a tři spodní Maruška. Je potřeba to řešit jiným způsobem.

Nejlepším řešením je instalace dvou podvěsných zásuvkových skříní pod jeden pracovní stůl. Každá podvěsná skříň má 3 zásuvky s celkovou výškou 390 mm. Můžeme tak pod pracovní desku umístit dvě podvěsné skříňky nad sebe a zajistit, že každý zaměstnanec bude mít svůj vlastní úložný prostor – každý zaměstnanec má přístup pouze ke své zásuvce.

Například při sdíleném pracovišti pro čtyři pracovníky stačí pod ponk umístit čtyři takové skříně. Každý zaměstnanec pak má zajištěný bezpečný přístup ke svému nářadí.

Sdílené pracoviště v dílně

Typy zámků: klíčové, kódové nebo čipové?

I když jsou dnes na trhu dostupné moderní varianty zámků, jako jsou kódové nebo čipové zámky, v praxi stále dominuje klasický klíč. Klíčové zámky jsou jednodušší na obsluhu, nenáročné na údržbu, zaručují vysokou spolehlivost a v neposlední řadě… když se ztratí, těch pár korun nikoho moc nebolí.

Důležitou roli hraje bezpečnost a důvěra

V tradičních dílnách se sdílení pracoviště často řeší (a řešilo) „jen“ na základě důvěry. V moderních provozech je však nutné dbát na bezpečnost od samého začátku. Více neznámých lidí, větší bezpečnost. Správné řešení zásuvkových skříní minimalizuje riziko ztráty nebo odcizení nářadí.

Výhody a nevýhody sdílených pracovišť

Výhody:

  • Praktické a funkční využití pracovního prostoru.
  • Vyšší bezpečnost uložení nářadí.
  • Možnost individuálního přístupu ke zásuvkám.

Nevýhody:

  • Omezený úložný prostor (na místo osmi zásuvek jen tři).
  • Vyšší pořizovací náklady na více kusů zásuvkových skříní.

Podobná situace jako u vybavení sdílených pracovních míst v dílně nastává často i v případě vybavení šaten, kde se kvůli nedostatku prostoru používají půlené šatní skříňky. Zaměstnanci tak sice mají méně místa na osobní věci, ale na druhou stranu mají jistotu naprostého soukromí a věci 100% v bezpečí. Pokud totiž zůstávají osobní věci převážnou část pracovní doby bez dozoru, je uzamykatelná šatní skříň naprosto nezbytnou součástí zázemí pro zaměstnance. 

Vybavení šatny – plechové šatní skříně pro zaměstnanceSdílení pracoviště v dílnách sice vyžaduje promyšlené řešení dílenského nábytku, tedy i více času při plánování, ale odměnou je maximální pohodlí a bezproblémový provoz. A o to přece především jde.

Potřebujete vyřešit sdílené pracovní místo ve vaší dílně?
Ozvěte se nám ohledně nezávazné konzultace, upřesníme si požadavky a vymyslíme, jak prostor zařídit.

Podobné články o nábytku

Přejít do blogu
Případová studie: SOMA Lanškroun – kompletní vybavení dílny na míru
  • Datum přidání 11. 12. 2024

Případová studie: SOMA Lanškroun – kompletní vybavení dílny na míru

K rozšiřování výrobních prostor a modernizaci zázemí pro zaměstnance je fajn přizvat si někoho, kdo prostor nejenom vybaví určitým počtem kusů nábytku, ale pracovní místo i efektivně rozvrhne. Aby nešlo jen o moderní vzhled, ale především o funkční a praktické využití. Proč (i v tomto případě) zvítězil český dílenský nábytek před konkurencí?

Přečíst článek
Předchozí Následující