Jak krok po kroku vybavit velkou dílnu pro těžký průmysl?

Jak krok po kroku vybavit velkou dílnu pro těžký průmysl?

Spousta plánování, rozhodování a perfektní organizace. Pro vybavení velkého dílenského provozu už návrh v konfigurátoru mnohdy nestačí, je potřeba mít po ruce zkušeného odborníka, který dokáže vše sladit tak, aby průběh realizace byl co možná nejhladší a pro výrobní firmu co nejméně zatěžující. A to je kumšt, chce to léta praxe. Jak na to?

Možná vás jako první napadne, že přece velká dílna se vybavuje stejně jako malá – jen je toho nábytku potřeba mnohonásobně víc. Ano, to je sice pravda, ale rozdíly tam jsou. Protože malá dílna a velký průmyslový provoz nejsou jedno a to samé.

Zařízení velké dílny pro těžký průmysl je složitý a mnohovrstvý proces, který vyžaduje jasnou koncepci, pečlivé plánování a spolupráci s pracovníky, kteří dílnu denně využívají. Sepsali jsem proto naše vlastní zkušenosti z praxe do několika kroků, které byste měli při zařitování velké průmyslové dílny zohlednit (tedy pokud chcete, aby vše klaplo a všichni byli maximálně spokojeni).

Mám zájem o konzultaci

Vybavení velké průmyslové dílny

1. Definujte potřeby dílny s ohledem na koncové uživatele

Nejdůležitějším krokem je stanovit, co skutečně v dílně potřebujete. Musíte vědět, co chcete. Vy víte, jaké nástroje a vybavení v dílně potřebujete, ale samotná specifikace typu nábytku, množství úložných prostor či uspořádání pracovních zón vyžaduje naši odbornou konzultaci. Proto my, jako výrobce dílenského nábytku, vám můžeme pomoci s doporučením konkrétních dílenských skříní, stolů nebo pojízdných vozíků, aby byly v souladu s požadavky vašeho provozu. Potřebujeme ale vědět, z čeho máme vycházet.

Pokud používáte specifické nástroje, stačí předložit nám jejich seznam, a my na základě těchto informací doporučíme vnitřní uspořádání zásuvkových skříní či úložných systémů, které odpovídají ergonomickým i prostorovým požadavkům.

2. Zapojte pracovníky do rozhodovacího procesu

Odsouhlasit typ a množství dílenského nábytku je sice důležité, ale neméně důležitý je způsob, jakým bude průmyslový nábytek v dílně uspořádán. Při návrhu rozvržení pracovního prostoru je výhodné konzultovat plánování se zaměstnanci, kteří prostor každodenně využívají. Jsou to právě oni, kdo má praktické znalosti a může vám poskytnout cennou zpětnou vazbu o tom, jak uspořádání skutečně ovlivní jejich práci. Například umístění pracovních stolů, vytvoření "L" tvaru pracovního prostoru nebo co nejsnazší řešení dosahu nářadí mohou výrazně zefektivnit jejich pracovní postupy.

3. Zohledněte váhu nástrojů a jejich logické uspořádání

Těžší nástroje mají své specifické nároky na umístění. Z pohledu ergonomie i bezpečnosti je důležité, aby byly těžké předměty ukládány níže, čímž se sníží riziko přetížení skříní nebo ohrožení těch, kteří skříně využívají. Navíc nosnost dílenských skříní má své limity, a proto je třeba předměty uspořádat logicky – od nejlehčích nahoře po nejtěžší ve spodních částech úložných prostor.

4. Čeká vás obměna pracoviště? Postupujte postupně

Reorganizace či obměna vybavení v provozu by měla probíhat systematicky a s ohledem na provozní zátěž. Pokud jde o velkou halu s více oddělenými pracovišti, jako je například svařovna, montážní a expediční prostor, doporučujeme vždy provádět změny postupně. Obměny a rekonstrukce takzvaně „na etapy“ umožňují plynulejší přechod a minimalizujete tak narušení výroby.

5. Logistika a harmonogram dodávek

Při vybavování velké dílny je nezbytné zajistit plynulý průběh dodávek. V případě velkých zakázek není praktické dovážet veškerý průmyslový nábytek najednou – mohlo by se jednat i o několik plných kamionů, nový dílenský nábytek je pak těžké skladovat a manipulovat s ním. Ideální je dodávky rozdělit do několika etap podle reálné potřeby a připravenosti pracoviště. Máme více než 30 let zkušeností, proto jsme schopni vám doporučit, kolik vybavení je možné v daném termínu dopravit a smontovat. Tak, aby to dávalo smysl a všem zbytečně nepřibyly vrásky na čele. 

Dílenské vybavení do průmysluVybavení dílny POLAK CZ

Věc se má tak, že zařízení velké dílny pro těžký průmysl vyžaduje v první řadě efektivní plánování, flexibilitu a bezpochyby i důraz na potřeby koncových uživatelů (vašich zaměstnanců). Pokud chcete dosáhnout funkčního a ergonomicky perfektně rozvrženého pracovního prostoru, který bude vyhovovat nejen vašim aktuálním potřebám, ale i dlouhodobým provozním požadavkům, je potřeba svěřit návrh a vybavení dílny do zkušených rukou.

Plánujete rekonstrukci průmyslové dílny?
Pošlete nám rozměry, vaše požadavky, případně fotografie aktuálního stavu a na všem ostatním už se dohodneme osobně. Přijedeme se do provozu podívat a pustíme se do toho. 

Mám zájem o konzultaci

Podobné články o nábytku

Přejít do blogu
Šatní skříně pro hasiče – správné uspořádání vybavení zvyšuje rychlost zásahu
  • Datum přidání 17. 10. 2024

Šatní skříně pro hasiče – správné uspořádání vybavení zvyšuje rychlost zásahu

Dokážete si představit, že zazní siréna a hasič místo rychlé akce složitě hledá a doluje výbavu ze skříně? Rozhodně ne, tady jde o vteřiny. Skříně pro hasiče musí být maximálně přehledné a logicky uspořádané. Ve chvíli, kdy je šatna plná, nesmí vznikat zbytečný chaos. Chce to jednoduchost a řád – to vždy funguje.

Přečíst článek
Předchozí Následující